Vanlige spørsmål og svar



Hvordan bestiller jeg?

Du kan enten gjennomføre stegene på forsiden vår, eller sende oss en epost direkte. Vi vil trenge hentedetaljer, leveringsdetaljer og informasjon om bilen som skal fraktes.

Hvorfor koster det ekstra å vinsje en bil?

Det er flere utfordringer med biler som må vinsjes, de kan blant annet kun stå på bestemte plasser på lastebilene, som ikke alltid passer med hente og leveringsrekkefølgen. Biler under transport skal ofte innom flere terminaler før de kommer frem til destinasjonen, noe som gjør at bilen må lastes og losses flere ganger under transporten. Dette gjør vinsjebiler ekstra tidkrevende gjennom hele transport prosessen.
Det går ofte like mye tid til å laste en vinsjebil, som tiden det tar for sjåføren å laste hele vogntoget med 8 kjørbare biler.
Oppsummert er det veldig tidkrevende i alle ledd, for sjåfør og for kjørekontoret som må planlegge transporten.

Hvordan er det med forsikring?

Vi har godsforsikring på alle bilene vi transporterer, dette koster ikke ekstra. Men det er begrensninger for hvilke type skader denne dekker. Hvis noe løsner og faller av din bil under transport og skader andre biler, så er det bare bileiers ansvarsforsikring som dekker dette. Vi anbefaler alle å sørge for at bilen har egen ansvarsforsikring og kaskoforsikring under transport. Les mer på våre vilkår, punkt 6 og 7 tar for seg det viktigste.
Hvis bilens verdi overstiger maksimal dekning godsforsikring gir så anbefaler vi deg å tegne egen transportforsikring. Du kan enkelt regne ut om din bil faller under denne kategorien. Bilens egenvekt i kg multiplisert med kr.150,- tilsvarer maksimal dekning. Så en bil som veier 1500 KG vil ha en maks dekning på: 225.000 NOK.

Bilen min er hentet. Er den vel på vei til meg nå?

Det er ikke helt sikkert! De fleste biler vi har i transport skal innom en eller flere terminaler før den går til sluttadresse.
Dette fordi vi samlaster din bil med opptil 10 andre biler som skal til alle mulige forskjellige destinasjoner i Norge.
Derfor går bilene på din lastebil inn til en terminal hvor de omlastes slik at biler fra andre destinasjoner som skal i samme retning som din kan gå videre på samme lastebil.
Du kan alltids følge med i ditt kundepanel for å se evt. Hvilke transit terminaler din bil må innom før den kommer til deg. Dette varierer.

Hvor lang tid tar det før jeg får bilen?

Dette varierer! Distansen bilen skal fraktes, tilstanden på bilen og hvor betjent ditt hente og/ eller leveringsområdet er vil være med på å avgjøre hvor raskt transporten kan gjennomføres. Norsk Biltransport prøver alltid å finne raskeste løsning for deg. Vår snitt tid fra henting til levering ligger på 5 dager. Så vi ligger ikke på latsiden!

Hvordan betaler jeg?
Bestiller du som privatperson?

Da vil du motta betalingsinformasjon i ordrebekreftelsen. Vi sender dessverre ikke faktura, men du kan velge å betale via nettbank eller VIPPS. I ordrebekreftelsen vil du finne kontonr betalingen skal innbetales til og hva betaling skal merkes med.
Vi gjør oppmerksom på at transporten må være betalt før bilen kan utleveres til deg. Transport kan påbegynnes uten betaling, men ikke avsluttes. Totalpris innbetales til kontonr: 1286.48.69945, eller VIPPS nummer: 117605

Representerer du en bedrift?

Vi sender faktura. Alle bedrifter kredittvurderes før kundeforholdet opprettes med kreditt eller forskudd som betalingsform

Hvordan frakter dere min bil?

Vi bruker lastebiler som laster opp mot 10 biler samtidig og båter for distanser lenger nord.

Les hva kunder mener om oss!

Trustpilot

Kontakt oss


Har du spørsmål eller trenger hjelp til å bestille bilfrakt? Ta kontakt med oss! Vår kontortid er hverdager fra 08:00 - 16:00.