Sende en bil



Hvis du har bestilt levering av en bil, kontakter vi avsender når vi nærmer oss hentestedet. Mottakeren kan også følge med på hva som er planlagt i eget leveringspanel.

Det eneste vi trenger for å gjennomføre en levering, er å vite hvor bilen skal parkeres ved ankomst, og hvor nøkkelen skal leveres. Derfor trenger ofte ikke mottaker å være til stede så lenge dette er avtalt med kundeservice. For eksempel kan det avtales å levere nøkler hos betjeningen ved en bestemt bensinstasjon dagen vi ankommer.

Levere inn en bil til terminal

Er det avtalt å levere inn bilen hos en av våre terminaler, kan dette gjøres når som helst på døgnet via nøkkelinnkast, etter avtale med kundeservice. Utenom hovedterminalen vår på Minnesund, er terminalene ellers ubetjent.

Se info om våre terminaler her.

Det er en fordel om bilen er nyvasket ved avhenting. På den måten kan våre sjåfører lettere gjennomføre en tilstandsrapport av bilen før lasting. Sjåføren vil så ta bilder av bilen før lasting, og disse vil være synlig i ditt kundepanel når bilen er lastet.

NB! Det er lurt om avsender tar av bilskiltene og legger disse i bilen, og at eventuell bombrikke blir lagt i hanskerommet. Da risikerer du ikke at bilen din blir registrert i bompasseringene når den fraktes på lastebilen.

Hva er leveringstiden?

Leveringstiden kommer an på hvor mye transport det er til og fra det området bilen skal hentes og leveres i. Normalt bruker vi én til syv dager på å levere en bil fra Sør-Norge opp til Namsos.

Skal vi lenger nord, er leveringstiden alt fra tre dager til to uker fra vi henter til vi leverer. Leveringstiden kommer an på hvor bilen skal hentes og leveres, samt når neste avgang nordover er planlagt.

For eksempel går transporten fra Oslo til Trondheim ganske raskt. Skal bilen derimot fra Notodden til Trondheim, kan det ta lenger tid å få bilen fra Notodden til terminal i Oslo og deretter til Trondheim. Dette er fordi vi i noen områder har mindre aktivitet enn andre, og Norsk Biltransport samlaster med flere biler fra samme område for å gi deg en lavere pris.

Finner du ikke informasjonen du leter etter?
Kontakt oss gjerne på telefon +47 64 80 85 58 eller send oss en henvendelse via booking@norskbiltransport.no

Kontakt oss


Har du spørsmål eller trenger hjelp til å bestille bilfrakt? Ta kontakt med oss! Vår kontortid er hverdager fra 08:00 - 16:00.

Personvern