Hvis du har bestilt frakt av bil, kontakter vi avsenderen når vi nærmer oss hentestedet. Avsenderen kan også følge med på hva som er planlagt i eget hentepanel, i tillegg til at du som mottaker kan følge med på ditt kundepanel.
Det eneste vi trenger for å gjennomføre henting, er bilnøkkelen. Derfor trenger ofte ikke avsenderen å være til stede så lenge nøkkel er gjort tilgjengelig etter avtale med oss. For eksempel kan det avtales å levere nøkler hos betjeningen ved en bestemt bensinstasjon dagen vi ankommer, eller at nøklene gjøres tilgjengelig for sjåfør på andre måter. Avsenderen kan også levere inn bilen ved en av våre terminaler.
Etter at vi har hentet bilen, kan du følge med på status for din transport gjennom ditt eget kundepanel. Her kan du se eventuelle terminaler bilen skal innom før den leveres hos deg, eller om den skal leveres på vei til et annet sluttsted.
Én måte er å hente den ut ved en av våre terminaler. Hvis det er avtalt at du skal hente ut bilen ved en av våre terminaler, kan du gjøre dette når som helst på døgnet. Vi har nøkkelbokser som er tilgjengelige etter avtale med kundeservice. Se info om våre terminaler her.
I tillegg til terminaler, har vi mange registrerte møteplasser. Dette er for eksempel bensinstasjoner eller parkeringsplasser ved en matbutikk som vi har forhåndsgodkjent som en møteplass for å møte både avsendere og mottakere. Vi har forsikret oss om at disse møteplassene har tilstrekkelig plass for store vogntog på opptil 22 meter.
Vi kan også levere bilen på industriområder eller firmaadresser som er egnet for større kjøretøy.
En annen måte er å hente ut bilen ved et stoppested som egner seg for store vogntog. Dette kan være en stor parkeringsplass, en bensinstasjon eller et nærliggende industriområde.
Stoppestedet må ha god plass for inn- og utkjøring og med mulighet for å snu for store vogntog på opptil 22 meter, og det bør være fri høyde opp til 4,5 m, for eksempel under broer, underganger, grener på trær og lignende. Ta kontakt med vårt kundesenter hvis du ønsker å få levert bilen til et slikt sted, så kommer vi sammen frem til et sted som egner seg.
Det er også mulig å få bilen levert hjem gjennom en av våre samarbeidspartnere, som for eksempel Falck, Viking eller NAF Veihjelp. Vi har mulighet til å ordne hjemlevering stort sett over hele landet mot et pristillegg hos en av samarbeidspartnerne. Ta kontakt med vårt kundesenter hvis du ønsker å få levert bilen hjem til deg. Da kan vi hjelpe deg med å få oversikt over muligheter og pristillegg.
Uansett hvilken metode du velger, vil vår sjåfør ta bilder av bilen etter at den er losset av lastebilen. Disse vil være tilgjengelige i ditt kundepanel når bilen er levert.
Når du mottar bilen din, er det lurt å ta bilder av bilen der den står parkert. Se til at bilen er i samme stand som da bilen ble hentet hos avsender.
Om antennen er demontert før transport, vil denne ligge i passasjersetet. Denne skrus enkelt på igjen.
Om skilt er tatt av og bombrikke tatt ned, ligger disse inne i bilen. Skiltene klipses enkelt på i skiltrammen, og bombrikken i eksisterende feste.
Finner du ikke informasjonen du leter etter?
Kontakt oss gjerne på telefon +47 64 80 85 58 eller send oss en henvendelse via booking@norskbiltransport.no
Har du spørsmål eller trenger hjelp til å bestille bilfrakt? Ta kontakt med oss!